Verkosta ostaminen yleistyy jatkuvasti, kun nuoremmat sukupolvet jotka ovat kasvaneet internetin maailmassa luottaa ja käyttävät verkkoa aktiivisesti tarpeeseen, jos toiseenkin. Verkkokauppojen avaaminen nykyään on entistä helpompaa. Ei tarvitse osata koodata omia verkkosivuja, vaan sitä varten on kehitetty työkaluja kuten Shopify. Shopifyn avulla pystytään luomaan verkkokauppa ilman minkäänlaista kokemusta ja netti on pullollaan opetusvideoita, kuinka sitä käytetään. Tuotteiden lisääminen verkkokauppaan on helppoa Oberlon kautta, jossa on laaja valikoima tuotteita ja niiden lisääminen onnistuu yhdellä painalluksella. Jos yrittäjät osaavat hyödyntää näitä palveluja on heidän helppo avata omat verkkosivunsa.

Kustannukset kuriin


Verkkokaupat ovat monessa mielessä kustannustehokkaita. Kustannuksia säästetään, kun ei tarvita mitään fyysisiä tiloja vaan pelkästään palvelu ja serverimaksut, joita tulee verkkosivun ylläpidosta. Tämä on huomattava etu verrattuna tilavuokriin ja muihin fyysisiin elementteihin, jotka tulevat kyseeseen fyysisiä tiloja vuokrattaessa tai omistaessa. Varastoinnin voi ulkoistaa nykyään täysin eikä myytäviä tuotteita tarvitse itse omistaa. Tätä kutsutaan nimellä dropshipping.

Dropshipping toimii yksinkertaisimmillaan neljäportaisesti:

  • Asiakas tekee verkkokaupassasi tilauksen haluamistaan tuotteista
  • Kauppasi lähettää automaattisesti tilauksen dropshipping-toimittajallesi.
  • Toimittajasi valmistelee asiakkaasi tekemän tilauksen.
  • Dropshipping-toimittajasi lähettää tilauksen suoraan varastostaan asiakkaallesi.

Pieni riski suuri hyöty


Dropshippingistä on monenlaista hyötyä. Tämän tyyppisen verkkokaupan perustaminen vaatii vähemmän pääomaa ja sen perustamien on myös helppoa. Sinun ei tarvitse huolehtia seuraavista:

  • Varastointi
  • Pakkaaminen
  • Varaston seuranta taloudellisista syistä
  • Lähetykset ja palautukset
  • Tuotteiden tilaaminen ja varaston hallinta

Voit myydä dropshipping-verkkokaupasta tuotteita ympäri maailmaa ja hallita koko verkkokauppaa pelkästään tietokoneen ja verkkoyhteyden avulla. Näinpä ison tuotekuvaston lisääminen verkkokauppaan on helppoa ja vaivatonta sekä toiminnan skaalaaminen suuremmaksi onnistuu pienillä kustannuksilla.

Markkinoimalla menestykseen


Verkkokauppasi menestyksen määrität itse markkinoimalla sitä. Markkinointi onnistuu esimerkiksi Googlen Ads -palvelua hyödyntämällä ja ostamalla Facebook-mainoksia. Mainonnassa on tärkeää määrittää kenelle verkkokauppasi on suunnattu ja markkinointi kannattaa kohdentaa sekä optimoida tarkasti, jolloin siitä tulee mahdollisimman kustannustehokasta ja klikkauksia verkkosivuille saadaan halvemmalla.

Lähteet

Mäkäräinen-Suni I. Powerpoint. Verkkokauppa ja -ostaminen. 2021.


1 kommentti

Otto Tunturi & #183;toukokuu 23, 2021 11:26 am

Hyvin valittu aihe. Mielenkiintoinen sekä ajankohtainen. Käsittelit hyvin myös markkinoinnin merkityksen osana dropshippingiä. Ilman hyvää markkinointia se ei tule onnistumaan. Blogissa olisi voinut mainita dropshippingin haitta puolet mikä on todella pieni kate ja yleensä todella pitkä toimitusaika (yleensä dropshipataan Kiinasta tuotteita). Tämän takia täytyy myydä todella paljon tuotteita jos ikinä haluaa menestyneen dropshipping yrityksen. Dropshipping hybridi malli taklaa juuri tähän kate ongelmaan. Parhaiten myydyimpiä tuotteita voisi tilata ison määrän omaan varastoon ja postittaa itse. Tämä nostaa katetta huimasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *